معرفی اپلیکیشن های کاربردی خوانندگی

دالفک
معرفی اپلیکیشن های کاربردی خوانندگی
معرفی اپلیکیشن های کاربردی خوانندگی

خواندن آواز به همراه آهنگ چه به تنهایی باشد چه به همراه گروهی از دوستان و آشنایان، یک تجربه شگفت‌انگیز و خاطره‌ساز است که هرگز فراموش نمی‌شود. این فعالیت که کارائوکه نام دارد، یعنی خواندن آهنگ‌ها بدون صدای خواننده اصلی. از کشور ژاپن و کره استارت خورد. کارائوکه امروزه به یک فعالیت محبوب تبدیل شده که خوانندگان حرفه‌ای نیز آن را انجام می‌دهند.

در برخی از کشورها اتاق‌هایی مخصوص کارائوکه طراحی شده که افراد می‌توانند آهنگ مورد علاقه خود را در این اتاق‌ها همخوانی کنند و از لحظات شاد خود لذت ببرند. این اتاق‌ها دارای دکورهای زیبا و نورپردازی‌های جذاب طراحی شده‌اند تا تجربه‌ای جذاب و متفاوت ارائه دهند.

با گسترش این فعالیت و فراگیر شدن آن، برنامه‌های مختلفی برای انجام این کار ساخته شد. به شکلی که امروزه افراد تنها با داشتن یک گوشی موبایل می‌توانند کارائوکه کنند و لحظات شادی را برای خود و دوستان رقم بزنند. یکی از سایت‌های ایرانی قوی در این زمینه پرشین بیکلام است که بیش از ۱۵۰۰ آهنگ بیکلام را برای استفاده هنرمندان در آرشیو خود قرار داده.

معرفی اپلیکیشن های کاربردی خوانندگی

در ادامه ۵ برنامه پرطرفدار کارائوکه را به شما معرفی می‌کنیم.

به طور کلی آهنگ های بی کلامی که صدای خواننده از آن حذف شده باشد رو کارائوکه می گویند که در ادامه به بهترین آنها اشاره خواهد شد؛

برنامه Smule:

این برنامه یکی از پرطرفدارترین ها در زمینه کارائوکه و تمرین در خانه است. از نقاط قوت این برنامه می‌توان به تعداد آهنگ‌های آرشیو شده در آن اشاره کرد که چیزی حدود ۸۰۰ هزار آهنگ را در خود جا داده. این تعداد آهنگ باعث می‌شود تا شما در نهایت بتوانید آهنگ موردعلاقه خود را پیدا و با آن همخوانی کنید. این برنامه برای اندروید و ios در دسترس است. و محدودیتی برای اجرا روی گوشی‌های همراه ندارد.

در این برنامه می‌توانید اجراهای خود، از جمله runs و ویبراتوهای مختلف صوتی خود را ضبط و بررسی کنید تا بتوانید توسعه و پیشرفت خود در آواز نظارت کنید. شاید حتی به اندازه برخی از خوانندگان برجسته امروزی مانند Post Malone بیشترین ویبراتو صوتی را داشته باشید. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا صدای خود را در طول مدت‌های زمانی مختلف مثل هفته‌ها و ماه‌ها ضبط کنید تا بتوانید مشاهده کنید چطور استعداد خود را پرورش می‌دهید و به توانایی‌های برتری دست پیدا کنید.

از سری مزایای این برنامه می‌توان به انواع مختلف پلاگین‌ها برای تعدیل صدا، کیفیت بالای ضبط، آهنگ‌های پس زمینه با کیفیت، امکان ضبط و آپلود بر یوتیوب و خواندن به همراه ویدیو اشاره کرد.

برنامه Smule معایبی نیز دارد. برای مثال برای استفاده از کیفیت بالای این برنامه نیاز به حساب VIP دارید و برای استفاده کامل‌تر باید هزینه‌هایی بپردازید.

در سایت پرشین بیکلام می‌توانید پلی بک خوانندگان را تنها با پرداخت مبلغ ناچیز تهیه کنید.

برنامه پرطرفدار کارائوکه

برنامه  Sing Perfect Studio:

یک اپلیکیشن کارائوکه فوق‌العاده برای تمام دستگاه‌های اندروید و iOS است که به کاربران امکان اجرا و ضبط آهنگ‌های مورد علاقه خود را به صورت رایگان می‌دهد. این برنامه امکان اجرای تکی یا به صورت دو نفره آهنگ‌ها را با استفاده از پردازش صوتی و افکت‌های استودیویی فوق‌العاده به شما می‌دهد، همچنین یکی از قابلیت‌های خوب این برنامه کنترل سرعت پخش موزیک و میکس با خوانندگان محبوب است.

اگر به دنبال یک تجربه خوانندگی حرفه‌ای هستید، برنامه‌های کارائوکه حرفه‌ای و تخصصی‌تر از Sing Perfect Studio برای شما وجود ندارد. با توجه به نظرات کاربران، اگر می‌خواهید شبی خاطره‌ای و لذت بخش را با دوستانتان داشته باشید، این برنامه به عنوان بهترین انتخاب‌ها معرفی شده‌. این برنامه‌ها امکان ایجاد تجربه خوانندگی بی‌نظیر با امکانات بی‌نظیر را فراهم می‌کنند.

برنامه کارائوکه برای IOS :

برنامه  VoCo Vocal Coach  برای کاربران آیفون طراحی شده و نسخه اندروید آن در دسترس نیست. اگر شما یک کاربر آیفون با آرزوی داشتن یکی از بهترین برنامه‌های تمرین آواز هستید، این اپلیکیشن یک انتخاب فوق‌العاده برای شما است. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا هر جا که باشید، تمرینات گرم‌کردن و آماده‌سازی صدا را انجام دهید.

بخش‌های گام و آرپژ (نت‌هایی که به سرعت پشت سر هم قرار می‌گیرند و یک آکورد را تشکیل می‌دهند) برای  خواننده‌های مبتدی و حرفه‌ای قابل استفاده هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با پیشرفت شما همگام شوند. هنگامی که شما با این برنامه هماهنگ می‌شوید و آموزش‌ها را دنبال می‌کنید، می‌توانید سطح دشواری تمرینات را افزایش دهید و مهارت خود را افزایش دهید.

از سری مزیت‌های این برنامه می‌توان به تعیین زیر و بمی صدا، تغییر تمپو آهنگ، ایجاد لیست پخش اختصاصی و آموزش تکنیک‌های جدید اشاره کرد. اما این برنامه لیست پخش وسیعی ندارد و گاها در برنامه خطای نرم افزاری نیز مشاهده شده.

برنامه کارائوکه برای IOS :

برنامه Sing Harmonies:

این برنامه یکی از کاربردی‌ترین ها برای خوانندگان مبتدی و حرفه‌ای است همچنین برای افرادی که به تمرین بیشتر نیاز دارند نیز مناسب بوده و با دارا بودن تنظیمات هارمونی چهار قسمتی متنوع، این برنامه به شما کمک می‌کند تا هارمونی‌ها را بهتر درک و اجرا کنید.

این برنامه برای هر کسی که علاقه‌مند است تا صدای خود را با سایر بخش‌ها هماهنگ کند و پیشرفت خود را بررسی، مناسب است. برنامه این امکان را به شما می‌دهد تا با هر سطح صدا (تنور، آلتو، بیس یا سوپرانو) کار کنید. باید فقط صدای خود را با سایر خوانندگان تطبیق داد و آواز بخوانید.

این برنامه توانایی یادگیری خوانندگی در یک گروه با انواع مختلف استایل‌های آوازی را فراهم می‌کند. کاربران آیفون نیز می‌توانند از این برنامه استفاده کنند و مهارت‌های خود را افزایش دهند.

از سری مزیت‌های این برنامه می‌توان به دسترسی به هارمونی ۴ بخشی، قابلیت‌های تنظیم صدا و جداسازی سولوهای آوازی اشاره کرد. اما توجه داشته باشید که این برنامه لیست پخش کوچکی دارد و بیشتر برای خوانندگان مبتدی مناسب است.

تنظیم کنندگان حرفه‌ای آرشیوی قوی از آهنگ‌های بیکلام را برای استفاده هنرمندان در وبسایت پرشین بیکلام قرار داده‌اند.

برنامه Yokee Karaoke – Start singing:

این یکی از برنامه‌های مشهور و پرطرفدار خوانندگی در سراسر جهان است که تعداد کاربران آن به میلیون رسیده‌اند. افراد از طریق این برنامه شما می‌توانند علاوه بر انتخاب کردن موسیقی مورد علاقه، از بین انواع ژانرها و هنرمندان مختلف در لیست برنامه، از یوتیوب نیز استفاده کنید و ترانه مورد نظر خود را از آنجا انتخاب کنید و در برنامه Yokee اجرا کنید.

همراه با خواندن آهنگ، شما می‌توانید از افکت‌های صوتی مثل اکو و ریورب نیز استفاده کنید و سپس، فایل خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند توییتر، واتس اپ، فیس بوک و… به اشتراک بگذارید.

برنامه Yokee Karaoke – Start singing:

سخن نهایی:

به طور کلی می‌توان گفت که برنامه‌های کارائوکه یک روش محبوب و جذاب برای خواندن و اجرای آهنگ‌ها است که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن‌ها استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها علاوه بر استفاده به عنوان تفریح و سرگرمی مزیت‌های خوبی برای پیشرفت هنرمندان نیز دارند.

لینک کوتاه‌ :
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب ها
جدیدترین های موزیک شاد
آهنگ های ویژه موزیک شاد